joi, 1 iulie 2010

Tort Alina

L-am facut sambata in doua variante unul mare, la o prietena ,primul si unul mic pt.fetita mea,al doilea si ultimul 
INGREDIENTE:

BLAT:6oua,18lg.de zahar,6lg.de apa,1praf de copt,6lg.de faina
CREMA:2 budinci de ciocolata doctor Qtker,8lg.de zahar,1margarina Rama,500ml.de lapte,600ml. de frisca Hulala 
SIROP:4lg.de zahar,1esenta de migdale,250ml.apa 
DECOR:400ml.de frisca,bombonele colorate,pt.decorat prajituri,pasta de zahar 

La blat se bat albusurile,pana stau stau batz,se adauga galbenusurile,amestecate cu praful de copt stins cu hellas,1lg.de galbenus una de apa si batem bine,punem tot asa pana le adaugam pe toate,la sfarsit punem faina cernuta si amestecam de sus in jos,incet sa nu se lase spuma.

La crema se amesteca budincile cu zaharul si cu 100ml.de lapte,apoi se toarna peste cei 400ml.de lapte pusi dinainte la fiert,se lasa putin sa se incalzeasca si cand observam ca da sa se ingroase punem repede margarina ,amestecand rapid sa nu se faca cocoloase ,pana fierbe,apoi se ia de pe foc si se da deoparte  Se taie blatul in 3 si se aseaza prima foaie de blat se insiropeaza,apoi,se pune un strat de  crema racita,peste se pune un srat de frisca ,apoi a doua foaie de blat,se insiropeaza,crema,frisca,a treia foaie de blat,sirop si deasupra se orneaza cu frisca.

La decor se lasa putina crema si se fac esurile peste frisca se aranjeaza cateva bombonele colorate ,apoi se pun modelele din pasta de zahar

6 comentarii:

sarah spunea...

foarte frumos l-ai ornat.felicitari.o seara minunata iti doresc!

geta spunea...

deci si tu obisnuiesti sa faci torturi in doua exemplare?si eu am aceeasi soarta...daca sunt toate asa bune...

pansy spunea...

ornarea ca ornarea,da'reteta ?

Doinitza`s cakes spunea...

multumesc Sarah si Geta daca nu-i fac si la fetita mea pe urma zice c-o avut pofta,Pansy o sa vina si reteta dar nu am timp ca am de facut un tort masinuta pe sambata la baietelul unei prietene,probleme,probleme

Goldielocks spunea...

foarte dragut a iesit!

Doinitza`s cakes spunea...

Goldielocks,mersi