sâmbătă, 20 martie 2010

Tort de ziua fetitei mele 16 anisori




  
BLAT: 14oua,42lg.de zahar,14lg.de apa,2praf de copt,14lg.de faina   
CREMA:2 litri de frisca HULALA,1compot de ananas 

Compozitia de blat se imparte in doua si se fac 2 blaturi.Se bat albusurile spuma deodata cu zaharul si un pic de sare,pana poti sa intorci castronul cu gura in jos si nu curge,apoi se pun galbenusurile(in galbenusuri eu pun un praf de copt stins in putin Helas si pana bat albusurile ele cresc putin) si apa ,incet pe rand,batand mereu,la sfarsit punem faina ,invartind de jos in sus ca sa nu se lase compozitia de blat.
Frisca se mixeaza bine (nu foarte tare ca se branzeste,am patit si eu odata).Eu am facut 2 blaturi dreptunghiulare,pe care le-am tait in doua pe orizontala,am unit partile de jos apoi le-am suprapus si pe cele de deasupra si le-am taiat sub forma unei inimioare mai mari, am luat inapoi pe cele de sus si am insiropat blaturile de jos cu siropul de la compotul de ananas in care am adaugat 3 lg. de zahar si putina esenta de migdale.Peste blaturi am adaugat frisca si cuburile de ananas taiate in bucatele mai mici.Le-am acoperit cu frisca(ramane la latitudinea voastra cata frisca puneti eu am pus cam de doua degete de gros stratul).Acoperim cu blaturile de sus si le insiropam cu acelasi sirop.Se imbraca tortul in frisca,inclusiv marginile,apoi se decoreaza.Decorul l-am facut din pasta de lapte praf(cea roza),din ce mi-a rama am facut un jnurulet pe care l-am aplicat la mijlocul inimioarei.Pe cealalta jumatate am facut un joculet din frisca roza. Trandafirul l-am facut separat, si l-am aplicat pe jumatatea dreapta a inimioarei.                                                       

3 comentarii:

torturi romanesti londra spunea...

arata bine, doar ca poate te-ai necajit la intins pasta.

Doinitza`s cakes spunea...

cu siguranta pt.ca nu mi-a ajuns laptele praf si parca nu era de cea mai buna firma

Laura spunea...

Azi ma gandeam la o reteta de cremes mai aspectoasa si mai gustoasa decat fac eu de obicei (eu am facut doar cu crema la plic ).....,pt. ca eu pun foarte mult accent si pe aspectul estetic si pe gust .Cautand si iar cautand ,navigand pe net in cautarea unei retete mai deosebite gasesc in sfarsit o reteta care m-a atras si care nu e cu o crema la plic ci cu crema facuta ,clar ,cu ingrediente mai sanatoase ....si citind cu atentie reteta observ uimita ca e pe blogul cuiva din Zalau ....apoi ....wauuuu...esti chiar tu Doinitza ,.....nu pot sa cred ....verisoara mea :)))....Trebuie sa te felicit !!!.....super blog ,...am ce invatza de pe aici .....Toata aprecierea mea ....Sigur voi incerca reteta asta de cremes si nu numai .....te pup