duminică, 20 martie 2011

Prajitura Kati Teszta



Cand eram copii mama mea ne incanta sufletelele cu aceasta prajitura ,imi amintesc cu cata lacomie o mancam,pana la urechi eram numai spuma de albus,ce amintiri frumoase,am si uitat de ea, am descoperit-o intamplator prin caietul vechi de retete,alaturi de prajitura cu miere de albine ,prajitura radio,prajitura cu solocale,sunt cele mai gustoase dulciuri pe care le fac cu drag si acum,simt in ele gustul copilariei de altadata ,cand problemele si greutatile vietii nu existau,am uitat sa mai fim optimisti si increzatori in fortele noastre proprii,ne-am dori sa mai fim copii de altadata ,fara a avea in spate grija zilei de maine,e dureros si crud,in acelasi timp,sa te gandesti ca sunt familii care nu au o bucatica de paine pe masa,ce sa mai vorbim de o prajiturica,din optimismul nostru trebuie sa daruim copiilor nostri,oare de unde, cand si noua ne lipseste,traim intr-o lume mizera si vulgara in care ne adaptam foarte greu...Vai! am deviat de la subiect sa trecem inapoi la prajitura

Am sa va scriu si reteta nemodificata:
INGREDIENTE:
Foi 500gr faina,100gr untura,150gr zahar,1 praf de copt,3 galbenusuri de ou,cateva lg de lapte 
Crema:1 margarina,3lg cacao,100gr zahar pudra,3lg de dulceata,doua esenta de rom,4lg de lapte Glazura:200grzahar,3 albusuri,un pic de sare 

Se cerne faina si se amesteca cu untura,frecand intre degete sa se omogenizeze impreuna,apoi se adauga galbenusurile,praful de copt stins cu o lg-ta de Hellas,laptele in care am topit zaharul  si se framanta foarte bine pana iese un aluat bun de lucrat,din care se fac trei foi.

La crema,se sfarma una dintre foi,se pune deasupra esenta,laptele,dulceata si se amesteca impreuna Separat margarina se freaca cu zaharul si cu cacao,apoi se amesteca cu compozitia de la foaia sfarmata.Se aseaza prima foaie deasupra se pune crema,apoi cealalta foaie si se taseaza putin sa se aseze bine.

La glazura se pun pe o craticioara cu apa care fierbe,albusurile,intr-un castron,impreuna cu zaharul si sarea si se mixeaza pana se intareste spuma si nu mai curge,aceasta se pune peste prajitura si se niveleaza apoi cu o lingurita se fac cerculete ,ca niste valuri,arata foarte frumos

34 comentarii:

Micul spunea...

Si printre preferatele mele se numara kati teszta.E tare buna iar tie ti-a iesit minunata.
sa ai o saptamana frumoasa.

mirela spunea...

Ce amintiri ai scoti din noi cu prajitura asta,nu cred ca este vre-o culinareasa pe aici sa nu fii mancat in copilarie asa ceva,,,,,dar daca este o recomand urgent sa o faca,,,super arata si mi-ai facut o poftaaa,,,,,tot iti spun sa ma inviti,,,,,dar o data iti sun la usa si gata,trebuie sa-mi dai,,,nu????ca doar vin de departe,,,puppp!!!!

Doinitza`s cakes spunea...

Micul nu stiu cat de minunata e in poze da la gust e tareeee buna,te pup

Doinitza`s cakes spunea...

Mirelus,musafirii sunt intotdeauna bine primiti si ospatati,la mine acasa asa ca te astept cu bratele deschise sa suni la interfon ca ne-am modernizat :-))))pupicei

Miodrag Surac spunea...

Doinitza, foarte fain prezentat, super si reteta. Sa sti ca sant pe regim. Pa...

Doinitza`s cakes spunea...

mersi ,Surac ai grija cu sanatate nu-i de glumit

mandala spunea...

Prajitura copilariei ! Una dintre ele !

Reka spunea...

E un adintre prajiturile preferate ale sotului meu :-)))). Nu de noua nu ne-ar placea :-)))).

Felicitari!!!! Si merci de amintiri, sa stii ca ai dreptate, chiar si in vremurile grele de adineaori noi am ptimit foarte mult optimism de la parinti. Oare reusim sa dam copiilor nostri macar un strop de optimism? Eu sper ca da.

Petronela spunea...

Super ca de obicei,totul perfect si banuesc ca e si foarte buuuuuuna!Sincer nu am mancat niciodata aceasta prajitura...asa ca trebuie sa ma inviti la degustat.
Te-am pupat!!!

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi Mandala esti o artista a matasii,ador ce faci si ma bucur ca-ti place prajitura,pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Vezi ,Reaka mare pacat,asa-i viata,te pup

Doinitza`s cakes spunea...

te invit cu drag Petronela,pupici

mandala spunea...

Draga Doinitza multumesc de aprecieri , toti santem artisti dar inca nu toti au descoperit acest lucru .

Doinitza`s cakes spunea...

poate ca ai dreptate Mandala,fiecare om are un talent ascuns,unii nu si l-au descoperit inca :-))))

ionela spunea...

O prajitura foarte buna ...ce timpuri...multumesc ca mi-ai reamintit de ea!

Doinitza`s cakes spunea...

Ionela ,nici eu nu am sa renunt la ea ,ca-i buna

Alice spunea...

Ce fain arata. Voi incerca si eu , negresit..
Vrei sa facem schimb de link pt blogrolL?
Blogul meu este http://alice-albinutza.blogspot.com
eu te-am adaugat deja si te voi urmari..
Prajitureala placuta!

pansy spunea...

imi amintesc si eu cu drag de prajitura asta !

Doinitza`s cakes spunea...

mersi Alice,cum adica e cu blogrolL-ul asta ca nu ma stiu? si binenteles ca vreau sa fac schimb cu tine http://prajituri-doina.blogspot.com

Doinitza`s cakes spunea...

Pansy te invit si pe tine cand treci pe la mine prin ARDEAL la o feliuta

Ana Maria Ciolacu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Doinitza`s cakes spunea...

te invit Ana ,la un tort de biscuiti,am facut azi ,ca-i duminica si nu pot sa coc in cuptor,asa ca ce-l mai convenabil e tortul asta la rece,fetitei i place mult ca-i crema ca inghetata

Un dulce aromat spunea...

Tare bine arata prajitura!O seara faina!

felis spunea...

Nu am facut aceasta prajitura... arata tare bine... Sigur o voi incerca!!

Doinitza`s cakes spunea...

mersi,Nela,Felis,seamana la aroma cu salamul de biscuiti,cine-o mai facuto stie,va pup

Petronela spunea...

Te asteapta la mine un mic premiu,daca-ti face placere sa-l ridici!Iti doresc o saptamana placuta!!!

Gabriela spunea...

arata suuper prajitura si cu sigur e buna,am sa o incerc si eu dupa post ,sincer nu imi aduc aminte de prajitura asta!te pup dulce!

Doinitza`s cakes spunea...

multumesc Petronela,esti tare scumpica

Doinitza`s cakes spunea...

Gabriela,dupa ce o sa o faci ,iti aduci aminte de ea sigur,te pupic

celine spunea...

asta-i prajitura vietii mele....!!!!
ati putea pune pe blog programelul de urmarire prin email sa primesc superbele dv retete?

Unknown spunea...

eu o fac de fiecare sarbatoare,acum am luat prajitura trandafirul negru,arata foarte bine. multumesc

Unknown spunea...

eu o fac de fiecare sarbatoare,acum am luat prajitura trandafirul negru,arata foarte bine. multumesc

Doinitza`s cakes spunea...

Sigur Celine, am uitat cum se face, te rog sa-mi spui si cu toata placerea

Doinitza`s cakes spunea...

Iti multumesc ,pt ca-mi apreciezi retetele , Kriss, sa-mi spui daca ti-a iesit