marți, 29 martie 2011

Tort de primavara

Duminica ,m-am gandit sa fac un tortulet mai vesel ,sa reprezinte primavara ,am sa revin cu reteta.E realizat rapid asa pentru casa,aveam pofta de ceva dulce si am improvizat un tort racoros de biscuiti,umplut cu crema preferata a fetitei cea de inghetata falsa. 
 INGREDIENTE:
Foile : din biscuiti 

Crema: 2 oua,un plic de budinca de vanilie,2lg amidon,600ml lapte,8lg zahar,400ml de frisca,1 pachet de intaritor 

Sirop:3lg zahar,1 esenta de migdale,apa 

Decor:350ml frisca,colorant alimentar roz galben si verde 

Se ia o forma de chec si se imbraca in folie, se inmoaie foarte  putin biscuiti in sirop(ei se inmoaie si de la crema) si se tapeteaza fundul tavii,apoi se pune un strat de crema.La crema se pune 500ml lapte la foc,apoi se amesteca budinca, zaharul,galbenusurile cu restul de lapte si cand cel de pe foc da in clocot se adauga ingrosala de budinca in el,amestecand rapid sa nu se faca cocoloase si sa se prinda de fundul cratitei,se lasa cateva clocote apoi se amesteca incet de sus in jos cu cele doua albusuri (batute bine separat cu 2lg de zahar) si se da la rece,Frisca cu intaritorul se mixeaza  o amestecam cu crema de budinca,incet,Peste primul strat de crema se mai pune un rand de biscuiti inmuiati in sirop,iar crema,apoi ultimul strat de biscuiti,se da la frigider cateva ore apoi se aseaza un platou deasupra formei de chec si cu o miscare rapida,se rastoarna cu susul in jos si se scoate forma de pe tort.Se imbraca in frisca si nu uitam sa lasam putina si pentru decor.O coloram in roz,galben si verde,apoi am facut cateva floricele vesele.Cred ca-i cel mai simplu tort posibil si a disparut foarte rapid cred ca am avut ceva soricei in frigider :-))))))

18 comentarii:

Miodrag Surac spunea...

Doinitza se vede ca la tine a venit primavara, super.Ce mai face nora, asculta...

Doinitza`s cakes spunea...

Si la tine-i primavara, c-ai pus fluturasi,nora da asculta,da ca copii cateodata mai face si boroboate,se cred domnisoare ,da la minte inca nu s-au copt destul:-))))

Reka spunea...

Ce bine ca a venit primavara la voi!!!! La noi inca-i iarna, dar eu deja deschid usa sa intre primavara, o astept tare-tare de tot :-)))). Cred ca o sa fac si eu ceva de primavbara, poate se grabeste :-)))).

mirela spunea...

Foarte frumos ti-a iesit,,,,,dar te-ai gandit si la mine cu o feliuta????puppp!!!

Alice spunea...

frumos, ffrumoase floricele..din ce-s facute?
http://alice-albinutza.blogspot.com

violette spunea...

super tortul...

Petronela spunea...

Eu sint fan de frisca asa ca m-as cam servi cu o feliuta dar...nu azi ca-i miercuri!!!
Super tortul,felicitari!!!
La mine deja a venit primavara(barbatelul meu deja a taiat iarba de doua ori...)
PUPICEI

Doinitza`s cakes spunea...

Reka si la noi e frig dimineata ,dar pe la amiaza chiar e placut,pe tortul meu au si inflorit floricelele,am sa pun cateva culese de mine din padure,pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Mirela ,m-am gandit,mai am la frigider,vezi ca nu-mi uit prietenii?pupici sti cum facea Samanta ,apasa pe nas si muta cate un lucru sau il facea sa dispara,asa am sa fac si eu si dimineata o sa gasesti in frigiderul tau o feliuta :-))))

Doinitza`s cakes spunea...

Alice,sunt din frisca colorata cu colorant alimentar,le-am facut cu posul(duiul) mai mare sub forma de floare am sub mai multe forme,pupic

Doinitza`s cakes spunea...

mersi ,Violette

Doinitza`s cakes spunea...

Petronela,nici eu nu mananc miercurea ca-i post ,l-am facut duminica,e un tort de biscuiti,asa ca nu am copt duminica,pupicei

Gabriela spunea...

O primavara frumoasa iti doresc draga mea,iar tortul e suuuper tare,arata foarte bine,trimite o feliuta si la mine,ca mor de pofta!pupicei!

Doinitza`s cakes spunea...

Gabriela ,citeste ce i-am scris Mirelei acelasi lucru e valabil si la tine si tie o primavara frumoasa,pupicei

C.T spunea...

Intradevar Primavara se poate vedea ssi in coloritul tortului care deja mi-a lasat apa in gura, Felicitari pentru varietatea dulciurilor.

Ana Thomas spunea...

Suuuuuuuper!E asa vesel si colorat!
Sunt convinsa ca a fost devorat!

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi,CT

Doinitza`s cakes spunea...

Ana,a fost,pt ca e foarte racoritor