luni, 6 septembrie 2010

Dobos rapid


Un dobos facut pe fuga,imi pare rau ca nu am pus o sectiune dar n-am reusit ca l-au mancat prea repede.


INGREDIENTE:6oua,un praf de copt,18lg.de zahar,6lg.de apa,6lg.de faina


CREMA:200gr.de zahar,4lg.de apa,2lg.de cacao,1ou,1margarina si jumatate 

Se bat albusurile pana stau batz,se adauga galbenusurile(in care am diluat praful de copt)tot cate unul si o lingura de apa,pana incorporam toate galbenusurile si cele 6lg.de apa,mixand in continuare,apoi se adauga faina,si se amesteca incet de sus in jos,sa nu se lase spuma.Se unge o tava(25/30) cu unt(ulei)si se pune hartie de copt,se toarna compozitia in ea si se da la cuptorul incins dinainte.Se taie in trei sau in patru cat de subtire puteti sau se poate coace din compozitie cate 4 foi de blat pe fundul tavii

La crema se pune intr-o craticioara pe foc,zaharul,cu cacao si apa si se lasa sa fiarba,10 minute,tot invartind ,apoi se trage deoparte si se amesteca cu un ou intreg batut bine si se da la racit.Separat se mixeaza margarina si se toarna tot cate putin sirop,apoi se mixeaza,pana se incorporeaza tot siropul.Cu aceasta crema ungem foile de blat si ornam deasupra,se mai poate face glazura din zahar ars,eu am  mai pus  trei trandafiri si frunzulite  din ciocolata.

6 comentarii:

Anonim spunea...

I a sa vedem ce iese ca l fac si eu diseara, ms frumos pentru reteta si idee.

Doinitza`s cakes spunea...

ma bucur Darias ca-ti place,daca nu ai mai facut crema si din gresala ai turnat mai mult sirop dintr-odata in margarina si ti se taie se poate reface ca maioneza:pui o lingurita de margarina sau untura de casa,intr-un bol si putin cate putin adaugi crema taiata si mixezi

mirela spunea...

mmmm,ce bunatate,,,,,am sa-l incerc.pupici

Doinitza`s cakes spunea...

mersi Mirela si daca-l incerci sa-mi trimiti o felie ca dintr-al meu n-am apucat sa mananc,te pup dulce

torturile Sandei spunea...

Imi place varianta ta de Dobos. Mie tot timpul mi s-a parut prea complicat de realizat - foi...si foi...si foi...Dar acesta m-as incumeta sa il incerc.

Doinitza`s cakes spunea...

Sanda daca faci foi pune sub ele hartie de copt ca nu se lipesc ,daca nu,incearca varianta mai simpla,cea pe care am postat-o