duminică, 14 noiembrie 2010

Prajiturele Sarah Bernard

a



INGREDIENTE:

BEZELE:5oua,400gr.zahar,putina sare

CREMA:200gr.zahar,2lg.cacao,100ml.apa,galbenusurile ,1 margarina si jumatate

DECOR:300gr.alune(nuca) 

La bezele,se separa ouale,se mixeaza foarte bine apoi se adauga zaharul si din nou mixam foarte bine ,pe urma se pun pe baie de abur si le mai batem 10 min,pana observam ca se intaresc in asa fel sa le putem turna in posh.Pe o hartie de copt,aranjam  in tava sub forma de floricele sau gramajoare(cu lingurita daca nu aveti posh),apoi se dau la copt la foc foarte mic,cat sa se usuce nu sa se prajeasca.Nu se iau de pe hartie pana nu s-au racit,altfel,riscam sa se crape,cu un cutit le desprindem usor si nu se pun suprapuse ci una langa alta. 

La crema se pune intr-o craticioara zaharul cacao,galbenusurile,se amesteca foarte bine apoi se toarna apa incet,se dau la foc 15min,pana se face ca un sirop mai grosut,se da la race.Separat se mixeaza margarina si putin cate putin ,turnam siropul rece,in ea,amestecand repede

La decor,se macina alunele marunt,eu le-am luat putin sarate,ca sa nu fie prea dulci prajiturelele. 

Bezelele se iau cate doua si se aseaza cap in cap,,cu partea cu partea de jos spre exterior si se pune crema de jur imprejur,apoi se tavalesc prin,alunele macinate,eu am facut cateva si prin cocos

ACEASTA ESTE UNA DIN CELE MAI BUNE PRAJITURI DUPA RAFAELLO,TOATA LUMEA O APRECIAZA,SEAMANA LA GUST CU NUGA SAU SNICKERS

19 comentarii:

Craita spunea...

Ce prajiturele frumoase Doina,dar reteta?

Cakeni spunea...

Foarte bine arata ,vrem reteta Doinitza draga:)

Bianca spunea...

Da..ce frumoase sunt.
Asa ceva am vazut la un laborator..eu le spuneam buturugi:)
Erau foarte bune!!!
Vrem reteta te rog..

felis spunea...

Foarte bine arata prajiturelele... cum le-ai facut??

Mariana spunea...

Vai de mine!este o prajitura excelenta,noi(cu mama)am facut-o ani de zile,apoi eu am pierdut reteta!!!Ador prajitura asta!e fin si f.gustoasa!
Sper ce e fara faina!a noastra asa era!
Daca are si faina e ziceam noi "falsa" avea si o colega reteta dar cu faina!
Ma intereseaza mult reteta daca e fara faina!
Toate bune acolo la tine!

Anca (tort.personalizat) spunea...

mmmm... buna prajitura. are si mama reteta printr-un caiet. Ce frumoase sunt!

mirela spunea...

Cum zuce si Bianca,la noi se numesc buturugi,sunt foarte bune,cum nu le-am facut de mult am sa iau una de la tine,,,,,,mmmmm....buna,buna,,,pupici

Reka spunea...

Arata nemaipomenit de mine. Am auzit de aceasta prajitura, dar n-am gustta-o niciodata. Cum le-ai facut? Ne imparti secretul? :-)))).

Felicitari !!!!

sara & Miki spunea...

Ne tii pe jar pe toate... nu ne dai si noua reteta...!!! Pup!

sara & Miki spunea...

Am retinut-o, trebuie incercata. Merci, te pup.

furnicuta boscodina spunea...

Cand ai scris ultima oara de mana? Cand ai scris ultima oara o poveste? Scrie cu noi povestea de Craciun :)

Gabriela spunea...

vai ce faine sant,iau si eu una,ca nu ma pot abtine!pupicei!

Doinitza`s cakes spunea...

Craita,Cakeni,Anca,va multumesc si nu v-am lasat in suspans,dar n-am avut timp sa o pun decat luni,am fost tare ocupata si era oricum seara tarziu,va pup pe toate

Doinitza`s cakes spunea...

Bianca ,Mirela,Mariana,sa stiti ca la aspect seamana o idee cu praji.Cusma de cazac,o am si eu postata,diferenta la asta e ca se face din bezele nu cu blat,pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Sara ,Reka si Felis, am posta,mersi,pupici si voua

Doinitza`s cakes spunea...

Gabriela daca mananci una iti mai trebuie 10 bucati ca ti se topesc in gura,hai la mine

Doinitza`s cakes spunea...

Boscodina nu stiu daca m-as incumeta n-am talent de scriitor

Anonim spunea...

Am incercat sa comand una pt acasa,nu stiu de ce ma asteptam sa...nu functioneze si asa a fost...imposibil de comandat ,mi-ar fi placut nespus

Doinitza`s cakes spunea...

Anonim, n-am inteles ce vrei ,o bucata, sau o portie? ,eu nu mai fac prajituri la comanda, pentru ca am o batranica de intretinut ,cu dementa si imi ocupa foarte mult timp, numai torturi mai fac, daca vrei o bucata ,data viitoare cand fac am sa-ti trimit :), daca ai intrebari poti sa ma suni