marți, 27 septembrie 2011

Prajitura Acoperis

INGREDIENTE:
Foi: 250 gr zahar,3 lg de miere,8 lg de lapte,2 oua,o lg de untura,600 gr faina,1 praf de copt,2 lg cacao 

Crema: 400 gr de margarina,2 pachete budinca de vanilie,3 lg de faina,750ml lapte,250 gr zahar pudra 

Glazura:150 gr de ciocolata neagra,100 ml frisca   

 La foi,se amesteca toate ingredientele,in afara de faina,pe foc,pana se topeste zaharul,apoi se lasa la racit si se adauga faina,se framanta bine,daca-i prea moale se mai pune faina,daca-i prea tare se pune lapte.Se imparte aluatul in trei,se fac doua foi patrate de 24/24(atat e tava mea),iar una se pune deoparte.Cele doua foi patrate se taie in trei,fiecare ,adica  8 cm de trei ori,vor iesi 6 dreptunghiuri.Din a treia foaie se fac 12 baghete subtiri cu lungimea de 24 cm 

La crema se amesteca budincile cu faina si 3 lg de zahar si se fierb impreuna cu laptele pana se ingroasa,apoi se da la rece si se adauga la margarina pe care-am mixat-o cu restul de zahar ramas Se aseaza unul din dreptunghiri,se pune crema,apoi se aranjeaza trei bastonase pe lungime deasupra,cu distanta intre ele,iar crema,apoi doua bastonase, crema si ultimul bastonas(cerculetele din poza sunt bastonasele),celelalte doua dreptunghiuri se aseaza ca un acoperis,unidu-le in partea de sus,la fel se procedeaza si cu celelalte trei dreptunghiri,vor iesi doua cabanute. 

La glazura ,se pune pe foc frisca lichida cu ciocolata,rupta bucatele si se amesteca pana se topeste aceasta Atentie!!!sa nu fiarba.apoi se toarna incet peste cabanute si se niveleaza

Pare complicata dar nu -i asa si merita sa o incercati ca-i foarte buna

24 comentarii:

Cristina spunea...

Super ti-a iesit! Mama mea face aceasta prajitura si imi place tare mult.

felis spunea...

Foarte bine arata!!

Tudor Elena Cristina.... spunea...

cabana mea unde estee?????

Micul spunea...

Foarte faina si cu siguranta si buna.Am trecut-o pe lista.
te pup si-ti doresc o zi faina.

Doinitza`s cakes spunea...

Ai dreptate ,Cristina si mami o facea,deci o trecem tot la prajiturile vechi :-)))

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi,Felis,putea arata si mai bine,dar fiica mea nu are rabdare sa o lase putin la frigider trebuie sa o portionez imediat altfel moare de pofta :-)))

Doinitza`s cakes spunea...

Elena Tudor,cabana ta am catapultat-o din padure,direct in frigider :-)))

Doinitza`s cakes spunea...

Micule ,ma bucur c-ai trecut-o si ca-ti place,pupici

Livia spunea...

Foarte buna, imi aminteste de copilarie, o voi comite si eu...curand!

sarah spunea...

arata tare bine.sigur gustul e pe masura.pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Livia si mie la fel

Doinitza`s cakes spunea...

Da,e buna ,Sarah,te invit,la o "feliuta de cabana",ce nostim suna.

Reka spunea...

Nemaipmenit de frumoasa, gustoasa, delicioasa si tot ce vrei :-)))).

pansy spunea...

ti-a iesit frumos si prajitura asta ! pupu-te !

Doinitza`s cakes spunea...

Reka,prea multe complimente,intr-o propozitie:-)))mersi muuuult,pupici dulci

Doinitza`s cakes spunea...

Pansy,tie toate prajiturile mele-ti plac?vino sa le si incerci bunatatea:-)))pupik

pansy spunea...

mai doinitzo si asa-s grasa,daca mai mananc si prajituri... asa ca ma ingras uitandu-ma la pozele tale.multam de invitatie ! tare i-as mai da curs,atata doar ca eu sunt acum complicat deplasabila,avand in vedere ca mama nu mai poate fi lasata singura.asa ca atunci cand plec,plec cu ea cu tot.
pupu-te !!!

Doinitza`s cakes spunea...

Biata mea Pansy,in aceeasi situatie sunt si eu ,nu pot sa o las singura deloc,am noroc cu sotul ,facem cu schimbul,cat sunt eu la servici sta el si cand gatesc o pun in bucatarie langa mine,ca nu-i place singura,am noroc,ca-i cumintica

Diana spunea...

foarte reusita cabanuta si delicioasa!
eu nu am facut-o niciodata desi am o reteta de la o colega primita de ceva vreme, seamana cu a ta, sper ca ii va veni randul cat de curand.

Doinitza`s cakes spunea...

Diana,sunt multe retete ,pe care nici eu nu le-am incercat si le am scrise in caietul meu vechi,mersi,te pupic dulce

Anonim spunea...

super reteta am sa o incerc

Doinitza`s cakes spunea...

Sper sa-ti reuseasca , Anonim,mersi

ioana orzan spunea...

am incercat azi sa fac prajitura acoperis totul este ok inafara de crema am respectat toate ingredientele dar este super gretoasa

Doinitza`s cakes spunea...

Ioana, asa este crema de la ea, poate tie nu-ti plac prajiturile foarte cremoase sau prea dulci, poti sa o schimbi cu o alta ,dar eu am respectat reteta mamei mele ,pe care-o aveam din vremurile mai dedemult, poti sa maesteci crema cu frisca, sau o crema de oua, sunt si alte posibilitati, foloseste-ti imaginatia si-o sa vezi ca pana la urma o sa-ti iasa :)