luni, 11 aprilie 2011

Prajitura Loici(Lajcsi)

Mi-am  amintit de o alta prajitura,mai veche pe care n-am facuto de mult,imi pare rau daca Loici se scrie altfel in ungureste da eu asa am denumirea scrisa in caietul de retete,e o prajitura usor de reprodus,simpla si foarte buna.
INGREDIENTE:
 Foi: 2oua,600gr faina,150gr zahar,2lg untura,aproximativ 100ml lapte caldut,2lingurite de bicarbonat de sodiu,1lingurita de Hellas,2 lg cacao,coaja de la o lamaie

Crema: 2margarine,4lg faina,500ml lapte,o esenta de vanilie,2lg nuca de cocos,200gr zahar pudra,1ou 
Glazura;100ml frisca lichida,150gr ciocolata amaruie sau cu lapte

Se amesteca ouale cu zaharul si cacao, cu telul apoi se adauga faina ,untura,coaja razuita de lamaie,bicarbonatul stins cu Hellas sau cu o lingurita de otet si laptele caldut,pe urma incepem sa framantam daca-i prea tare aluatul mai adaugam lapte daca-i prea moale mai punem putina faina,cat sa iasa o coca buna de intins.Se taie in patru si se inting patru foi pe dosul tavii(25/35cm).La crema se mixeaza margarina cu zaharul apoi se adauga ingrosala de lapte(se pune laptele la fiert apoi separat amestecam faina cu esenta,nuca de cocos,oul si 100ml lapte,aceasta se pune in laptele ce clocoteste,si se lasa sa mai dea cateva clocote,dupa care se pune la rece)Foile se ung una cate una cu crema aceasta Deasupra se pune glazura de ciocolata,La glazura se pune frisca pe foc sa se incalzeasca,atentie sa nu fiarba si adaugam ciocolata menaj,rupta bucatele,amestecam bine ,daca-i prea moale o dam la frigider putin,daca-i prea tare mai adugam frisca.In reteta mea una dintre creme e roz iar alta e verde ,o puteti face si asa,eu am optat pt cea alba.intre timp ,am aflat cum se scrie Lajcsi :-)))))

16 comentarii:

Miodrag Surac spunea...

Doinitza, nu am mancat pana acuma dar am sa incerc, norei ii place, vezi sa nu o ingrasi. O seara placuta...

Bianca spunea...

Ce fain arata!!!
dar eu nu prea fac prajitura ca...ingrasa:))
Pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Surac e simpla si buna,se face foarte usor,iar domnisoara e la cura de ingrasare,spune ca-i prea slaba,o saptamana prospera sa ai

Doinitza`s cakes spunea...

Bianca,noi n-am depasit masurile,inca mai putem manca ,pana intr-o zi :-)))pupicei,daca ne refuzam tot ce-i bun la ce folos sa mai traiesti

Micul spunea...

Ce bunaciune Doinitza.o trec in lista de asteptare.
Sa ai o zi faina.

Sgt.Pepper spunea...

ma che buoniiiiiiiiiii!!!!!!
davvero splendidi e super cioccolatosi...complimenti!!!!!!!
a presto,
ciaooooooooooo

Craita spunea...

ce reteta super,am salvat-o

Diana spunea...

arata tare bine prajitura si cu siguranta e delicioasa! merita incercata!

Petronela spunea...

Si eu am trecut-o la lista de...asteptare caci arata foarte atragator si zici ca se face repede.
Te-am pupat si o saptamana placuta!!!

Alice spunea...

Te aşteaptă un premiu la mine pe blog...îl meriţi!!Pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Micul poti sa o treci ,ca-i buna,pupicei

Doinitza`s cakes spunea...

Sgt.Pepper ,gracias

Doinitza`s cakes spunea...

Craita ,Diana ,Petronela,va multumesc pt aprecieri,va pupic

Doinitza`s cakes spunea...

Alice,sunt onorata ca te-ai gandit la mine,te pup

Anonim spunea...

dar cata margarina trebuie? doua pachete?

Doinitza`s cakes spunea...

Da ,doua pachete,tava mea e mai mare de la aragaz