vineri, 5 august 2011

Cremes frantuzesc 2


INGREDIENTE:

CREMA:3oua,o budinca de vanilie,4 lg.de faina,8lg de zahar,1l de lapte

FOI: doua foi,de cremes cumparate sau facute acasa,am sa pun reteta lor altadata

FRISCA:1 l de frisca vegetala

Se separa ouale,galbenusurile se amesteca cu budinca,faina,8lg.de zahar si cu 100ml.de lapte.Separat se pun la fiert cei 900ml.de lapte si cand da in clocot se adauga ingrosala de galbenusuri,invartind repede sa nu se faca cocoloase si sa nu se prinda de fundul cratitei.Dupa ce se ingroasa se trage de pe foc si se pun albusurile batute separat cu o lg.de zahar si se amesteca de sus in jos incet  Se ia o foaie si se pune crema asa calda,se niveleaza si se lasa la racit.Deasupra cremei se intinde frisca(pe care am batut-o separat foarte bine). A doua foaie se faramiteaza bine si se presara deasupra peste frisca.Am sa va spun un secret :eu inainte de a umplea foile le dau putin la cuptor,sa se reamprospateze.E o prajitura,foarte apreciata.

17 comentarii:

Bianca spunea...

Super arata!!!

Petronela spunea...

Trebuie sa fie o minunatie!!!!!De mult nu am mai mancat cremes,iar cu frisca-i si mai bun.Frumoasa prezentarea super.Te-am pupat si-ti doresc o seara placuta!!!

Mirela spunea...

Este una din cele mai apreciate prajituri ,la noi in familie,nu am facut-o demult ,dar chiar mie pofta de o bucata mareeeee.

Reka spunea...

Ce de cremes!!!! superb!!!! Imi trimiti si mie? De mult n-am mai facut, desi toata familia adora!!!! M-ai facut pofta!!!! Weekend placut!!!!

mandala spunea...

Arata foarte apetisant !

camy spunea...

aoleo ce bine arata>:D<

Doinitza`s cakes spunea...

Bianca,eu l-am facut de atatea ori ca mi se pare obisnuit,mersi

Doinitza`s cakes spunea...

Petronela,e bun ,nu neg,de multe ori l-am facut pentru casa si la comanda,pupicei si weekend placut si voua

Doinitza`s cakes spunea...

Am sa-ti trimit prin posta,Mirela :-)))

Doinitza`s cakes spunea...

Pai,Reka, odata vi tu la mine,apoi vin eu la tine,ca ma inebunesti cu bunatatile alea :-)))

Doinitza`s cakes spunea...

Mandala si Camy,va invit si pe voi,fetelor :-)))

pansy spunea...

Doinitzo,arata grozav! Dar te-as sfatui sa nu mai folosesti frisca vegetala,ca pe langa gustul de hartie e si mult mai nesanatoasa decat cea din lapte,pentru ca contine grasimi hidrogenate.Este smantana de frisca adevarata,putin mai scumpa cred decat cea vegetala,dar gustul e cu totul altul.Si e mai sanatoasa,desi colesterol au amandoua.
Cu alte cuvinte bine te-am regasit !

Rodica Nitu spunea...

Doina draga, il fac si eu de craciun, dar nu aduc su la scoala :)

Doinitza`s cakes spunea...

Pansy,nu avem frisca adevarata aici doar vegetala

Doinitza`s cakes spunea...

Bine,D-na Nitu,nu mi-ati spus cum a iesit,sper ca la fel ca al meu

Anonim spunea...

E foarte bun, chiar azi am sa fac, dar eu pun si visine peste crema si dupa aceea pun frisca, incercati si asa...! pofta buna !

Doinitza`s cakes spunea...

Anonim, nu ma indoiesc, ca trebuie sa fie un deliciu si cu visine, am sa incerc, mersi