luni, 27 septembrie 2010

Prajitura "Alba ca zapada"


INGREDIENTE:

FOI:10lg.de ulei,10lg.de apa,2lg-te de bicarbonat de amoniu stinse cu 1lg.de otet,10lg..de zahar,faina cata cere  

CREMA:2pachete de unt(margarina),1budinca si jumatate de frisca,750ml.lapte,200gr.de zahar,5 lg.de cocos,1 esenta de vanilie

Se pun intr-un castron uleiul,apa,zaharul si se bat putin pt.a se topi zaharul apoi se pune faina cata cere ca sa iasa un aluat elastic bun de modelat.Din acest aluat se fac 4 foi pe fundul tavii(25/30)unsa cu putin unt sau ulei.

La crema se pune 500ml. lapte la fiert,separat se amesteca budinca cu zaharul,cocosul si cu restul de lapte si se toarna peste laptele fiert, incet sa nu se faca cocoloase,se lasa sa fiarba 2 clocote,apoi,se da la rece.Untul se mixeaza bine si cand e rece budinca se pune peste unt tot cate o lg din ea.si se mixeaza,apoi se adauga esenta.Cu  aceasta crema se umple foile si deasupra peste ultima foaie se pune inca un strat de crema si se pudreaza 5lg.de cocos

18 comentarii:

Gabriela spunea...

I-mi place foarte mult prajitura asta,dar sa o mananc facuta de altii,pentru ca eu nu prea ma incumet la facutul foilor,dar cum am spus e super buna,daca ai fi mai aproape as veni la cersit!te pup o zi buna!

Miodrag Surac spunea...

Ai potrivi pana si culorile la fotografiat, super arata, sa tot mananci...Bravo.

Petite Foury spunea...

Doinitza, arata excelent! Prajiturile clasice raman tot timpul la moda :-) Pup si am notat reteta!

pansy spunea...

e de incercat ! n-am mancat niciodata,dar imi place tot ce e cu nuca de cocos

Doinitza`s cakes spunea...

Gabriela tu esti oricand binevenita,nu trebuie sa "cersesti"

Doinitza`s cakes spunea...

Surac ,am invatat ceva de la tine,cum asortezi hainele,asta-i pasiunea mea asa trebuie sa asortezi si ceea ce postezi,imi place cum le aranjezi tu

Doinitza`s cakes spunea...

Petite eu mor dupa praji.cu miere,si dupa multe prajituri vechi care sunt foarte bune,mie-mi sunt apreciate torturile si prajiturile pt.ca folosesc aceleasi metode traditionale,doar ca le mai imbunatatesc putin,ca am evoluat nu?

Doinitza`s cakes spunea...

Pansy aici mai nimerit si eu o ador,tot ce e cu cocos in special Rafaello

mirela spunea...

mmmm,asta da bunatate,imi place cum suna "cu cocos,am sa o fac si eu.pupici si o zi frumoasa!!

Miodrag Surac spunea...

Buna, Doinitza ai un premiu la mine, facut de mine...

Doinitza`s cakes spunea...

Mirelus sa o faci ca-i simpla si buna,foile se inmoaie,parca ar fi de la dobos,eu inainte faceam dobosul cu foile astea,te tuc

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi Surac pt.premiu

Agenda di Nico spunea...

Delicioasa prajitura ...imi place mult !
Am si eu o reteta asemanatoare...
mi-ai facut o pofta , cred ca o voi face si eu curand.
Complimente pt.blog !
pe curand!

Doinitza`s cakes spunea...

mersi Nico si blogultau e super

Reka spunea...

Imi place mult aceasta prajitura. Daca nu te deranjeaza, o sa incerc si eu !!!!
E frumoasa ca Alba ca Zapada !!!!

Doinitza`s cakes spunea...

chiar te rog sa o faci ,auzi la tine sa ma deranjeze!,e tare buna,te pup Reka

alina spunea...

wow !!!!!!!!!!!!!!!!!
asta-i cea mai tare reteta de foi de pe planeta !!!!!!!!!!!!!!
mersi mult !!!!!!!!!!!!!!

Doinitza`s cakes spunea...

Ma bucur,Alina ,ca-ti place