sâmbătă, 3 iulie 2010

Tort masinuta

Pentru ca afara e tare cald 34de grade si probabil ca nu-i cea mai reusita masina dar pt. ca e prima pe care o fac,se acepta si asa,nu?Am facut-o pt.baietelul unei prietene,e mare fan al masinutelor de teren.                                                                


INGREDIENTE:  
Blat:18 oua,40lg.de zahar,18lg.de apa,4lg.cacao,16lg.de faina,1praf de copt 
Crema:400gr.de zahar,3margarine,50ml.de apa,3lg.de cacao,2oua 
Sirop:5lg.de zahar,2 esente de rom,250ml.de apa 
Decor:200ml.de frisca,1kg,de lapte praf,1kg de zahar pudra,coloranti alimentari albastru,rosu si galben,nuca de cocos verde


La blat se separa,ouale si se mixeaza albusurile cu zaharul,pana stau batz,intre timp peste galbenusuri punem praful de copt stins cu putin Hellas,apoi adaugam peste albusuri tot mixand,1lg.de apa,1lg.din galbenusuri,iar 1lg.de apa,1 lg.din galbenusuri,pana le punem pe toate ,apoi adaugam cacao cernuta si mixam putin sa se amestece,iar la sfarsit punem faina cernuta si amestecam incet cu atentie,de sus in jos,sa nu se lase spuma.Din ingredientele de blat se fac doua blaturi,deci se imparte in doua..Se unge o tava de 25/35cm. cu putin ulei se pune o foaie de copt  se toarna compozitia si se da la cuptorul incalzit dinainte ,30min,la foc potrivit .Se face proba cu o scobitoare ,daca nu ramane nimic pa ea dupa ce o introducem in blat inseamna ca e gata.


La crema se pune intr-o craticioara,zaharul si cacao,amestecandu-le,apoi se adauga apa si se da la foc mic ,tot invartind,pana se ingroasa putin ,cam 10min,apoi se trage de pe foc.Separat se bat bine doua oua si se toarna incet ,invartind de sus in jos,peste siropul de cacao caldut.Margarinele se freaca bine si dupa ce spuma de sirop sa racit se pune incet tot cate putin ,amestecand continu,pana se incorporeaza tot siropul Daca din gresala se taie nu disperati ,se repara ca la maioneza, se mixeaza o jumatate de margarina si se pune tot cate putin ,tot amestecand ,crema taiata.


La sirop se amesteca toate impreuna pana se topeste zaharul  Frisca ,se bate bine.


PASTA DE LAPTE PRAF: se pune 1lg.zahar pudra din comert, 1lg.lapte praf,iar 1lg. de zahar ,1 de lapte praf ,in functie de cata pasta vreti sa faceti apoi se pun cateva picaturi de colorant si cateva picaturi de apa,foarte,foarte putine ca iese prea moale aluatul,apoi se amesteca toate .se ung mainile cu ulei si  famantam bine.

Asa arta tortul finisat inainte de sa-l acoperim cu pasta de lapte praf.
Se taie amandoua balturile  in doua ,se aseaza o jumatate de blat se insiropeaza,apoi crema deasupra,iar o jumatate de blat,se insiropeaza ,iar crema,la sfarsit punem ultima jumatete de blat si-l insiropam,.din jumatatea ramasa se face cabina tot asa in straturi.Se imbraca in frisca si din pasta de lapte praf il decoram in exterior. Din pacate n-am avut suficient lapte praf sa fac mai multe decoratiuni pe el ,am luat prea putin,voi luati 1kg.sa va ajunga,chiar daca ramane nu se strica ,il sigilati bine si-l folositi la trndafiri pe alte torturi                                                                                                                                                                         

11 comentarii:

felis spunea...

Doinitza... primul tort masinuta??... felicitari... mie mai intai trebuie sa imi iasa pasta de lapte praf care sa nu se lipeasca de toate alea... Felicitari si bafta in continuare...

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Felicitari Doinitza!!!
Sa stii ca pentru prima masinuta a iesit supeeer!!!!
Eu sincer nu ma incumet sa fac......am incercat o data pasta de zahar si nu mi-a iesit bine,asa ca ma las pagubasa!!!Felicitari draga mea!!!

MIMI spunea...

Te-ai descurcat exemplar!Felicitari!

Doinitza`s cakes spunea...

Felis daca incerci o sa vezi ca-ti iese si pasta de lapte praf,nu te da batuta,vezi ca am pus in reteta,pasta de lapte praf,nu pune multe picaturi de lichid,sa se prea inmoaie,iar mainile ungele cu ulei si multumesc,succes si tie

Doinitza`s cakes spunea...

Judy mie imi iese dar nu le place ce sa ma fac? fetita mea nici nu se uita la el daca il ornez asa,indiferent ce arome am pus in el si cu pasta de lapte praf e putin mai greu decat cu cea de zahar ca nu-i asa elastica cum spune Daniela Bighiu of!of!of!si multumesc

Miodrag Surac spunea...

Super tort felicitari,Doinitza'cakes,nimeni nu sa nascut sa stie tot, totul se invata in viata,trebuie sa ai ambitie si sa sti ca in vita faci ce vrei si cand vrei,singurul lucru care esti obligat sa faci e sa mori,restul totul e daca vrei s-au daca iti place iti doresc bafta in continuoare...

Diana spunea...

frumoasa masinuta... nici ai mei nu se omoara dupa gustul de pasta de zahar sau cea de lapte praf, doar floricelele le manaca copii.

Miodrag Surac spunea...

Buna,te invit sa vizionezi un mic video la blogul meu,cum se face sushi.

Nely spunea...

Felicitari! a iesit super! acum o luna am facut si eu pentru prima data pasta de zahar a Lissei pentru un tort de ziua mamei mele si am fost tare mandra de reusita. Acum chiar imi place sa fac dar mai greu cu talentul la figurine, floricele...
Premii frumoase te asteapta pe blogul meu. Pupici.

Doinitza`s cakes spunea...

multumesc Nely pt premii LA MULTI ANI mamei tale,sa-ti traiasca sa te bucuri de ea,cat ai mama in sufletul tau esti tot copil,sa nu uiti asta niciodata

Doinitza`s cakes spunea...

Vincet am postat cateva retete ,iti multumesc,si am sa mai postez ,nu prea am timp