sâmbătă, 2 iulie 2011

Tort cu fotbalisti pe teren






Prietena mea Mihaela,i-a tinut copilul ei ziua si binenteles ,acesta cand a fost intrebat ,ce preferinte are,a spus ca vrea un tort cu fotbalisti in teren ,n-am mai facut pana acum asa ceva ,ca eu nu prea sunt microbista,dar am incercat sa-i satisfac rugamintea ,sper sa fi reusit sa-l multumesc, macar pe jumatate :-)))La multi ani!!!!iubitule
 Tortul e diplomat de ciocolata,blat alb si imbracat in pasta de zahar,care in sfarsit nu mi-a facut probleme,secretul unei paste reusite e zaharul trebuie sa fie foarte fin,chiar daca il cumparati din comert pudra mai dati-l odata prin rasnita,reteta o am de la Lissa,i multumesc din suflet
INGREDIENTE :
Blat: 12 oua,36lg de zahar,12 lg de apa,1 praf de copt,12lg de faina 

Crema diplomat de ciocolata:7 oua,40 gr de gelatina Dr Oetker(4 pliculete granule),14lg de zahar,10lg de apa,1 litru de frisca,150 gr de zahar,3lg de cacao neagra,10lg de apa

Crema cu care se unge tortul:250gr de margarina,50 gr zahar pudra,o fiola esenta de lamaie

Decor:Pasta de zahar:450gr zahar pudra,o lg gelatina,2lg de miere,5lg de apa,o lg-ta de margarina

La blat ,se separa albusurile de galbenusuri,in galbenusuri se pune praful de copt stins cu o lg-ta de Hellas,iar in albusuri se pune zaharul si un pic de sare,apoi se mixeaza bine ,pana stau batz,turnam cate o lg din galbenusurile ce-au crescut intre timp si o lg de apa,mixam ,iar o lg de galbenus,iar una de apa,pana le punem pe toate, adugam faina si amestecam incet de sus in jos ca sa nu se lase spuma.Turnam compozitia intr-o tava de 30/40cm,in care am pus o hartie de copt,nivelam si il punem in cuptorul incalzit in prealabil.Acest blat se taie in doua pe orizontala,vor iesi doua foi. 

La crema diplomat se face un sirop din cacao,zahar si apa,se da la rece Separat gelatina,se hidrateaza in 10lg de apa calduta,o amestecam bine sa se topeasca si o punem intr-un vas cu apa calduta.Ouale se mixeza,vreo 10min, cu zaharul ,pe abur ,pana se ingroasa,ca o smantana, se amesteca cu gelatina calduta,dupa care o amestecam(calduta ,nu foarte fierbinte) cu frisca mixata bine dinainte, usor de sus in jos ,pentru omogenizare, turnam siropul rece de cacao si invartim incet 
In tava in care am copt blatul ,punem o margine roata,pe interiorul tavii,sub forma unui dreptunghi,eu am facut-o din carton,imbracat in folie de aluminiu,pentru ca tava nu era foarte inalta,asa i-am realizat o inaltime cam de 5-6cm,cine are forma dreptunghiulara detasabila poate sa o foloseasca pe aceea,eu din pacate nu am decat rotunda.Se captuseste interiorul cu folie ,apoi se aseaza prima foaie de blat,turnam compozitia de crema si deasupra asezam cealalta foaie de blat,tasam bine sa se aseze si invelim si suprafata de deasupra foliei,apoi il dam la frigider o noapte,crema se va intari si va avea un gust delicios.Scoatem tortul de la frigider luam folia de deasupra,punem platoul,cu fata in jos si printr-o miscare rapida,intoarcem tava cu susul in jos,tragem putin de marginea foliei si scotem tava si forma ,,indepartam folia si am obtinut un tort perfect.

Separat se mixeaza margarina cu zaharul si o fiola de esenta de lamaie,iar cu aceasta imbracam intreaga suprafata a tortului ,intr-un strat foarte subtire. 
Pasta o facem cu o zi inainte  si o dam la frigider,cand lucram cu ea o scoatem cu doua ore inainte ,dupa care o framantam bine,o intindem pe o folie pudrata cu zahar pudra si decoram dupa bunul plac

16 comentarii:

giovanna spunea...

arata super! bravo! felicitari

camy spunea...

woww superr.foarte foarte mult talent trebuie sa poti realiza asa ceva.felicitari:*

Mirela spunea...

arata foarte bine ,am facut si eu tort teren cu fotbalisti dar am procedat altfel.Am retinut reteta cremei ,sper sa o folosesc si eu ,la torturile mele.

Tudor Elena Cristina.... spunea...

mmmmm cred ca este tare gustoos!!ca arata tare bineeee!!!!pupici...si la cat mai multeee torturi.....!!!

Doinitza`s cakes spunea...

Giovanna,mersi,e cam clasic,dar pentru o nulitate in materie de fotbal,merge ,nu?pupici

Doinitza`s cakes spunea...

Camy,am descoperit ca tu esti cea talentata nu eu,mersi

Doinitza`s cakes spunea...

Mirela ,eu ma inspir de la Lissa,cu cremele,i-am promis si Vioricai ca fac si de la ea,trebuie sa ma tin de cuvant,ele sunt profesioniste,noi mai avem de invatat :-)))diplomatul asta e o bunatate,fetita mea o spus ca-i cea mai buna crema facuta de mine

Doinitza`s cakes spunea...

La fel si tie,My and you,pupik

pansy spunea...

ce frumos ti-a iesit,te-ai specializat ! cred ca a fost si bun,n-am incercat niciodata diplomat de ciocolata !

retete- ina spunea...

foarte frumos,arata super

camy spunea...

scuzati ca am vb pana acum la "pertu" acum am realizat ca e o diferenta mare intre varste:D.sa siti ca am furat ceva retete :d si am sa mai fur (am sa le incerc cand am sa am voie ) diete diete:*.o seara frumoasa .va mai astept pe blogul meu cu mare drag.

Doinitza`s cakes spunea...

Nu m-am specializat defel,,am proiecte mult mai mari,dar pana acum nu stiu ce se intampla cu pasta ,ori mierea era de vina ,ori zaharul nu era suficient de pudra,acum mi-a iesit ffffoarte bine :-))),fetita mea a spus ca de acum inainte doar cu diplomatul asta de ciocolata sa umplu torturile,de la Lissa am invatat,pupicei,urmeaza pasii si-o sa-ti iasa nemaipomenit,toate retetele ei mi-au iesit, e un bun dascal,eu i spun senseiul meu

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi,Ina pana ajung la performantele tale mai am,pupicei

Doinitza`s cakes spunea...

Camy,ma bucur sa-mi spui tu ,in continuare si-mi pare bine ca te-am inspirat cu vreo reteta :-)))

Anonim spunea...

fotbalistii sunt facuti cu mulaje?

Doinitza`s cakes spunea...

Fotbalistii, sunt cumparati, dar azi, n-as alege varianta asta, i-as face eu din pasta de zahar , fara mulaje, eu n-am acasa nici un mulaj, realizez , tot cu mainile