marți, 4 mai 2010

Pestii de la Gradina Botanica Vasile Fati din Jibou


1 comentarii:

alina spunea...

ma bucur din suflet ca sunteti din salaj, acolo am copilarit si eu in galgau pe somes.
de ani de zile caut o prajitura pe care o mancam cand mergeam in galgau de sarbatorile de iarna , in anii 86-89. de fapt erau doua, foarte faimoase si bune. una era "frapanta" sau rulada necoapta, si cealalta e cea pe care o caut. ei o numeau "ceoslovaca"-daca bine-mi amintesc-
avea un blat cu nuci si o crema tare interesanta deasuprea pe blat. crema avea nuci taiate cam marisor, si era cu cacao, adica de ciocolata.
ce o facea deosebita, era ca avea o textura mai tare, ceva ca o ciocolata de casa, dar nu asa tare totusi.
era intre crema de unt normala si ciocolata de casa, ca textura. nucile cred ca erau prajite. dar cel mai mult ma gandesc la crema ,si cred ca avea lapte praf , sau nu pot sa-mi dau seama de ce mi se parea mie ca seamana asa bine cu ciocolata de casa. ( sau sa fi avut unt si cum o tineau ei afara sa fi fost tare de la untul intarit????) desi nu-mi prea vine sa cred , ca in comunism, nu prea se gasea unt.
si totusi cand mergeam la colindat , in toate casele exista prajitura asta ,alaturi de late bunatati si "frapanta'.
daca stiti cumva despre ce vorbesc, sau cunoasteti prajitura , va rog din inima sa o postati , ca-i deosebita cu adevarat....
va multumesc mult!