miercuri, 12 decembrie 2012

Cei mai pufosi cozonaci de casa cu cacao si mac





Am multe retete de cozonac , dar aceasta e cea mai reusita, ies niste cozonaci pufosi si inalti, ai senzatia ca vor sa explodeze, asa de tare cresc :)), mi-au iesit de la prima incercare ,asa ca merita sa-i faceti, o sa fiti imresionate(cum am fost si eu) cat de gustosi sunt si nici nu-s greu de realizat, am acesta reteta de la Dinu Mirela, careia i multumesc, ca a avut rabdarea sa-mi explice pe indelete toate etapele
 INGREDIENTE: 
Aluat :1 kg faina,200gr zahar, 3oua, 25gr drojdie,400ml lapte, 1 esenta rom,, 3lg cacao, 125gr margarina,50 ml ulei, o lamaie razuita, 1/2 lingurita scortisoara, 1 galbenus pentru uns
  
Umplutura:  150gr mac,3lg zahar,5lg lapte  

La aluat, se amesteca drojdia(sa fie proaspata) cu 2lg de zahar, pana devine lichida, apoi se lasa 5 min, dupa care punem 100ml lapte caldut si putina faina, sa fie grosuta cam ca smantana si o lasam sa creasca. Intre timp, restul laptelui,se pune la incalzit, adaugam zaharul, esenta,coaja de lamaie razuita si amestecata cu 2 lg zahar. Galbenusurile se freaca cu putina sare. margarina si uleiul se incalzesc,putin.  Se pune faina intr-un lighean, facem o adancitura, apoi adaugam  compozitia de lapte, zahar,faina , si drojdie, pe care-am lasat-o la crescut, se amesteca cu lingura incet, adaugam restul laptelui caldut si galbenusurile amestecate mai devreme cu sare, si margarina cu uleiul, le amestecam fosrte bine , mai adugam 1/2 lingurita de scortisoara, si impartim aluatul in doua parti una sa fie mai putin de jumatate, in aceasta vom adauga cacao frecata cu fosrte putina apa calduta, in fiecare dintre parti vom pune restul de faina  , impartita la partea alba si la cea cu cacao  si framantam( impaturim aluatul de mai multe ori) , sa iasa o coca ca la placinte. Daca-i prea tare mai adaugam lapte caldut. Le lasam la crescut pana-si dubleaza volumul, apoi impartim coca alba in patru ,la fel si coca neagra. Intindem cu degetele( sau cu sucitorul)o bucata din coca alba, 40/15cm,  ,la fel procedam si cu cea neagra, ,le suprapunem ,punem umplutura de mac si rulam strans, la fel procedam si cu celelalte sase bucati., deci in total se formeaza, 4 rulade lungi, unim  doua rulade la capete si le impletim ,se vede in poza de jos,apoi le asezam, in tava de cozonac in care-am pus hartie de copt, unde se lasa la crescut ,pana dospesc ,sa depasesca tava in inaltime, intre timp, ce cresc, le ungem, de doua ori, cu un galbenus de ou amestecat cu 2 lg de lapte, dupa care se dau la cuptorul incalzit bine in prealabil. 

La umplutura ,amestecam macul cu laptele si zaharul si le dam la fiert, daca-i prea moale mai punem mac, daca-i prea tare mai adugam lapte, sa fie o compozitie care sa nu curga,adica mai grosuta 

Dupa ce i-am scos din cuptor , se ung cu margarina din abundenta .Se pot umple cu diverse umpluturi ,de exemplu rahat stafide nuca, dulceata

19 comentarii:

mandala spunea...

Sant tare frumosi am sa incerc reteta ta!

Timea spunea...

Ce cozonac bun ai facut!

mirela spunea...

Pai nu ti-am spus ca esti prea departe si sa nu-mi mai faci pofta????se pare ca esti turcoaica!!!!!te puppppp!!!!!!!!

Doinitza`s cakes spunea...

Mandala, poti sa o incerci ,cu incredere ca-ti vor iesi, eu am fost tare incantata de ei,mersi

Doinitza`s cakes spunea...

Timea ,cand am desfacut dimineata pungile in care i-am ambalat, am fost impresionata de aromele imbietoare, a celor doi cozonaci,ca sa nu vorbesc,cat de gustosi si de pufosi au fost,mersi

Doinitza`s cakes spunea...

Nu-s turcoaica, Mirela, dar ce sa fac ,imi plac lucrurile aspectoase si binenteles gustoase, tare-mi banuiesc, ca esti atat de departe :)))ca te-as pofti cu draga inima pe la mine,pupicei dulci

Adina spunea...

Deosebiti,ti-au iesit fara cusur!:)
Felicitari!
Sarbatori fericite!

Roswitha spunea...

Draga Doinitza, multumesc de reteta. Sotul meu,fiind roman, este innebunit dupa cozonaci, asa ca am sa-i fac o surpriza, caci am sa-l incerc. Eu nu prea sant mare cunoscatoare de cozonac. Am sa-ti scriu ce am facut. Te pup!

Petronela spunea...

Felicitari ,ti-au iesit foarte frumosi si cum pe la mine ,nuca-i foarte scumpa ,cred ca am sa fac si eu asa cu cacao ....o idee foarte buna ...pupici cu drag :)

Petronela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
pansy spunea...

Ce harnicuta esti ! Ai facut deja cozonacii!

Beglaubigte Übersetzungen spunea...

Looks absolutely amazing! Would love to have a piece, but have to prepare it myself...yammm

Doinitza`s cakes spunea...

Adina, iti multumesc

Doinitza`s cakes spunea...

Roswitha ,astept rezultatul sa-mi scri,tu nu esti romanca si te descurci asa bine in romaneste? sa respecti reteta daca nu intelegi undeva poti sa ma suni ai nr meu sus pe blog,te pupik, ma bucur ca am putut sa-ti fiu de ajutor

Doinitza`s cakes spunea...

Petronela, cu placere, poti sa folosesti in loc de nuca, alune ,eu asa fac, pupici, sa-mi spui daca ti-au iesit

Doinitza`s cakes spunea...

Pansy, i-am facut sa vad cum ies ,acum pot sa schimb umpluturile, mersi, pupik

Doinitza`s cakes spunea...

Beglaubigte, thank`s

Unknown spunea...

se poate inlocui margarina cu unt? mersi. viorela78@gmail.com

Doinitza`s cakes spunea...

Da se poate Viorela, sper ca nu ti-am raspuns prea tarziu